Címlap Hírek - események Tanulmányút Londonba
Tanulmányút Londonba

Idén ismét nekivágtunk a nagyvilágnak, hogy megismerjük Anglia és London nevezetességeit. Június 28-án izgatottan keltünk fel, és indultunk neki a hosszú, másfél napos útnak.

Bár a busz minden igényt kielégítő volt – légkondi, TV, DVD, WC, stb., a másfél napos út hosszú volt. Út közben felfedeztük Passau, a három folyó városát. A közel két órás séta alatt minden fontos látnivalót sikerült megtekinteni. A második nap érkeztünk Calais-ba, ahol a csalagúton való átkelés mindenki számára nagy élmény volt. Emeletes busszal beállni egy vonatba, nem egyszerű mutatvány, de a buszsofőrök remekül állták a sarat. Angliába átérve a doveri kikötőbe vezetett utunk, ahol kicsit pancsolhattunk a tengerben, majd pedig Canterbury-be vezetett utunk, ahol bepillantást nyerhettünk a katedrálisba, illetve egy kisváros mindennapi életébe. Rochesteri kitérő után már a szállásra vezetett utunk, ahol jó volt végre vízszintesbe helyezni magunk.

Következő nap bár időben elindultunk Londonba a szállásról, sikerült megtapasztalni milyen az, amikor a három sávos autópálya bedugul. A másfél órás utat sikerült 3 óra alatt megtenni, így sajnos lekéstük a díszőrség váltást a Buckingham palota előtt. De megnéztük az őröket közelebbről, a miniszterelnök lakhelyét, valamint a lovas testőröket. Délután shoppingoltunk a Covent Garden-ben, mindenki vásárolhatott mindenféle szuvenírt. A napot a Nemzeti képtárban fejeztük be, ahol szebbnél szebb festmények tárultak elénk.

A 4. napot a British Múzeumban kezdtük, ahol a föld minden tájáról találhatók kincsek, így Afrika, Európa, Egyiptom és távol keleti részlegek is vannak. Nem győztünk fényképezni. Egy rövid ebédidő után az Oxford street-en vásárolgattunk. Ki szuvenírt, ki ruhát, ki pedig kipróbálta a híres angol sült halat sült krumplival. De ami ez után jött, az volt az egyik legemlékezetesebb a kirándulás során, a London Eye. 135 méter magasról egész London tárult elénk, ami a szikrázó napsütésben még szebb volt. Látszódott a Buckingham palota is, és csodás látványt nyújtott a 8 millió fős nagyváros. Miután elrepül a közel fél órás kilátás, egy 4 dimenziós mozi várt minket, a London Eye-ról.

A utolsó teljes londoni napunkat a természettudományi múzeumban kezdtük, ahol dinoszauruszoktól a földrengés szimulátorig, rengeteg látnivaló várt minket. Volt mozgó és hangokat kiadó T.Rex, de kígyó csontváztól a 40 m-es kékbálnáig szinte minden állta megtalálható itt. A múzeum után egy rövig kitérőt tettünk a Hyde Park-ban, ahol megebédeltünk, és lábainkat áztattuk a Diana memoriálban. Délután a viaszé volt a főszerep. A Madame Tussaud’s múzeum felejthetetlen élményt nyújtott. Lehetett fotózkodni film sztárokkal, zenészekkel, énekesekkel, politikusokkal, de még mesehősökkel is. A végén egy fantasztikus 4D-s mozi nyújtott csodás élményt. A napot a felnyitható híddal, a Tower Bridge-el zártuk. Megnéztük a Tower of London-t, majd átsétáltunk a Temze folyón a felnyitható hídon.

A 6. napon indultunk haza, de nem hagyhatjuk el Angliát és London-t úgy, hogy ne látogassuk meg a 0 hosszúsági fokot, így Greenwich-be vezetett utunk, ahol megcsodáltuk a planetáriumot és a hajózási múzeumot. A hazafele úton még megálltunk egy két órás városnézésre Brugge-ben, ahol mindenki kedvére vásárolhatott híres, és finomabbnál finomabb belga csokoládét.

Összegzésül elmondható, hogy sikeresen zárult az utunk, probléma mentesen, rengeteg élménnyel tértünk haza, és nem volt olyan résztvevő, aki nem maradt volna szívesen még pár napot…

Csizmadia Péter
szervező

Friss hírek

Beiratkozás a 2024/2025. tanévre

2024. április 18 - 19.
(csütörtök-péntek)

8:00 - 19:00-ig

További részletek a beiratkozás menüpont alatt, vagy az alábbi linkre kattintva: beiratkozás 2024/2025. tanév találhatók.

Nyári táborok

Tisztelt szülök!

A táborok menüpontba felkerültek 2024. nyár táborozási lehetőségei.

Elérhetőség

Cím: 6723 Szeged, Űrhajós utca 4.
Tel.: 06-62-548-968

Nyitvatartás
7:00 - 18:00

Alapítvány

Köszönettel fogadunk minden támogatást.