Iskolai vers- és prózamondó verseny |
A Weöres Sándor Általános Iskolában hosszú évek óta minden évben megrendezzük az iskolai vers- és prózamondó versenyt. Fontosnak tartjuk, hogy a gyerekek képesek legyenek önmaguk kifejezésére, érzéseik megfogalmazására, közlésére. Versek ajánlásával hívjuk fel a figyelmüket arra, hogy a költemények olvasása, mondanivalójuknak megtalálása, megértése sokat segít az önkifejezésben. Szavalni egy verset rendkívül összetett folyamat, hiszen a vers előadójának a memorizálás mellett ügyelni kell a helyes levegővételre, tempóra, hangerőre, kiemelésre és a szünetre. Éppen ezért nagy büszkeséggel töltött el bennünket, amikor megtudtuk, hogy a felső tagozatosok közül idén közel 50 diák jelentkezett a versenyre. A gyerekek egy része önállóan választott verset, másoknak magyartanáruk vagy szüleik ajánlottak költeményt. Örömünkre szolgált, hogy a zsűrizésben egykori tanárkollégáink, Szuromi Pálné és Csicsainé Csernák Brigitta segítették Bércesi Edit tanárnőt. A versenyen a klasszikus költemények mellett kortárs, az elégikus hangvételűek mellett pedig vidám alkotásokat is hallhattunk a gyerekek tolmácsolásában. Elhangoztak nyelvtörők illetve állatokról, természetről, szerelemről és barátságról szóló versek is. A zsűri döntése eredményeképpen könyvjutalomban és elismerő oklevélben részesültek a helyezettek.
Az 5-6. osztályos kategória eredménye: 1. helyezett: Kószó Laura 6. a 2. helyezett: Harangozó Regő 5. a és Makra Bernadett 6. a 3. helyezett: Szűcs Norbert és Oláh Martin 5. a osztályos tanulók
A 7-8. osztályos kategóriában nem hirdettek 1. helyezettet, így 2. helyezést ért el Tari Anna 8. b, 3. helyen pedig Berta Dániel 8. b osztályos tanuló végzett. Különdíjban részesült Papp Szilvia 7. a osztályos tanuló.
A versenyzőknek és felkészítő tanáraiknak, szüleiknek szívből gratulálunk. |
|
A Weöres Sándor Általános Iskolában évről évre hagyomány a humán napi rendezvény, mely remek lehetőség a gyerekek szereplésére, tehetségük, érdeklődési körük megmutatására.
A színpadi szereplést komoly osztálymunka előzi meg. A tanulók és osztályfőnökeik közösen készülnek a bemutatóra. Idén minden osztály plakátot készített, mely vagy saját közösségük bemutatásához vagy a tavaszi ünnepek, hagyományokhoz kapcsolódott. Az igényes alkotásokat az iskola aulájában felállított paravánon tekinthették meg az érdeklődők.
Ha humán nap, akkor a magyar költészet napja. A József Attila születésnapjához kapcsolódó napon országszerte verses megemlékezéseket, ünnepségeket tartanak. Iskolánkban március végén rendeztük meg a vers- és prózamondó versenyt, melyen idén rekordszámú tanuló szerepelt.
Április 12-én a humán napi rendezvényen az osztályok bemutatóin közös versmondást, éneklést, drámajelenetet, zenei adaptációt, népi és modern táncot, idegen nyelvű előadást tekinthettük meg. Nagy örömükre szolgált, hogy idén egyéni produkciók is a színpadi bemutatásra kerültek. Berta Dániel, végzős tanulónk a stand up comedy műfajában próbálta ki önmagát nagy sikert aratva. Fekete László 3. b osztályos tanuló pedig egy hosszabb lélegzetű verset adott elő, mellyel továbbjutott a városi szavalóversenyre. A hangszerek szerelmesei pedig furulya- és zongoraműveket adtak elő.
Érdeklődéssel fogadtuk a nyolcadikosok slam poetry stílusban fogant igazán eredeti produkcióját. A szépirodalmi művek és a modern ritmusok szokatlan társítása, a nem mindennapi nyelvi lelemény teljesen lenyűgözte a közönséget. Az énekkar vidám tavaszi dalcsokorral kedveskedett a közönségnek.
Idén először került jutalmazásra az a tanuló, aki ebben a tanévben a legtöbbet kölcsönzött az iskola könyvtárából. Elsőként Sipka Gergő 5. a osztályos tanuló értékes könyvjutalmat vehetett át. Színvonalas, változatos műsort láthattunk az idei humán napon. A szereplőknek és a felkészítőknek ez alkalommal szeretnénk megköszönni munkájukat.
|
Bővebben...
|
Könyvtárlátogatás április |
Április elején Weöres Sándor Általános Iskola 4. a osztálya látogatott el a Somogyi-könyvtár Északvárosi fiókkönyvtárába. Kiss Kata könyvtáros a gyerekek aktív közreműködésével A vakok és az elefánt című hindu népmese papírszínházas változatát mesélte el. Majd egy kis mozgásos játék után a negyedikesek egyenként kipróbálták, hogy csukott szemmel, csupán csak a tapintásunkra hagyatkozva, nem is olyan könnyű felismerni hétköznapi tárgyakat sem. Nagyon ügyes volt az egész osztály, és reméljük, az olvasáshoz is kedvet kaptak.
|
Bővebben...
|
|
|
|
<< Első < Előző 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 Következő > Utolsó >>
|
19. oldal / 195 |